Lirikan Mata

Kalo  lirik lagu Pengalaman Pertama-nya A. Rafiq seperti ini :

Lirikan matamu menarik hati
Oh senyumanmu manis sekali
Sehingga membuat… aku tergoda

 

Kalo versi saya mungkin akan seperti ini :

Lirikan matamu medheni ati
Oh senyumanmu tak enak sekali
Sehingga membuat… Aku tak berani

Kenapa koq bisa gitu???

Karenaaaaaaaa.. Hampir semua orang yang saya temui (bahkan suami saya sekalipun!) ngeri kalo ngeliat saya menatap tajam ke arah mereka, si anak sholeh pun lebih takluk terhadap si lirikan mata dibanding omelan saya. Sejak SMA hingga bekerja, semua teman saya bilang bahwa saya memiliki tatapan yang mengerikan!!!

Masa iya sih??? (nanya trus ngaca)

P.S. tulisan ini terinspirasi oleh Kanglurik yang InsyaAllah akan menikah dalam waktu dekat ini.
gambar diambil dari sini

29 thoughts on “Lirikan Mata

  1. Saya ngiringi pake gitar ya Mbak..jreng jreng jreng..
    waduh, lirikan mata yang membiru.. pantesan banyak yang takluk;
    Ohya, buat KangLurik, selamat..!!!

    • Sejatinya ( dg nada bicara presenter s****t yang ‘mblengeri’ itu ) tatapan bunda Mahes bukanlah mengerikan tapi menciutkan nyali. fenomena apakah dibalik semua ini? heheheheheh

  2. pagi ini kayaknya saya nggak tersesat di log ini, dan tujuannya memang mau kemari heheh, aku punya award buat mbak, di jemput ya kalau berkenan

  3. Assalaamu’alaikum BundaMahes
    This special song is dedicated for you….:D

    DARI KERANA MATA – lagu klasik R. AZMI

    http://www.4shared.com/audio/3MlUVa-g/dari_kerana_mata__r_azmi.htm

    Dari kerana mata yang mempunyai kuasa
    Oh aku tergoda
    aku tergoda terkecewa
    dari kerana mata yang mempunyai kuasa
    oh aku tergoda
    aku tergoda terkecewa
    dari kerana mata.

    Dari mata terbitnya asmara
    senyum mengurat menikam jiwa
    renungan mesra menjelma segera
    aku tertawan memendam rasa.

    Oh aku tergoda
    aku tergoda terkecewa
    dari kerana mata yang mempunyai kuasa
    oh aku tergoda
    aku tergoda terkecewa
    dari kerana mata.

    Setiap waktu ku cinta sayang
    sinar wajahnmu selalu terbayang
    aku memuja rayu seorang
    lepas kan aku dari impian

    oh aku tergoda
    aku tergoda terkecewa
    dari kerana mata.

    I love this song very much.
    So, i hope you like it too.

    Salam manis dari Sarikei, Sarawak.

Leave a Reply

